כותרות אחרונות
Search

בעקבות האור – סיורי חנוכיות ברובע היהודי בירושלים

בעקבות האור – סיורי חנוכיות ברובע היהודי בירושלים

סיור בין שרידי ביצורים של מגיני ירושלים החשמונאים, לראשונה סיורי עששיות בחפירות וחוויה ייחודית של הדלקת נרות עם תושבי הרובע היהודי בבתיהם!

חנוכה תשע"ח, 12-19.12.2017

שמונת ימי החנוכה בירושלים תמיד מלאי אור ושמחה. מכל חלון ובכל פינה ניתן לראות חנוכיות בשלל צבעים וצורות מאירות את רחובות העיר ויוצרות אווירה מיוחדת וססגונית לעיניים. השנה, החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה את הקהל הרחב להעצים את חווית הדלקת הנרות ולהתרגש מחוויה מיוחדת של מגוון סיורי חנוכיות ליליים לכל המשפחה ברחבי הרובע היהודי הקסום.

 

סיור חנוכיות ברובע היהודי

עם ישראל מוזמן לסיור חנוכיות מרגש ברחבי הרובע היהודי במהלכו יסגרו המבקרים מעגל חנוכה מלפני אלפי שנים, יפגשו את שרידי הביצורים של מגיני ירושלים החשמונאיים וידליקו את נרות החג ברחוב הקרדו המקורה, בצמוד לשרידי חומות חשמונאיות.

 

הסיור יארך כשעתיים, יצא משער יפו, נעבור לצד החומות אל הר ציון דרך "גן הבונים", ומשם דרך שער ציון אל סמטאות הרובע הציוריות, נרד אל הקרדו, שם נדליק נרות בשיר וזמר ונתכבד בסופגנייה, נמשיך אל "תצפית הגגות" של העיר העתיקה ונסיים את סיורינו במנורת הזהב, הממוקמת במדרגות המובילות לכותל המערבי.

 

הסיור יתקיים בימים חמישי, שני ושלישי (14,18,19/12/17),בשעות 16:00, 19:00 בעברית וב17:00 באנגלית (הסיורים באנגלית מותנים בכמות נרשמים).

עלות: 40 ₪ למבוגר, 20 ₪ לילד.

 

לראשונה- סיור עששיות בחפירות העופל בגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון

לראשונה השנה מציעה החברה "לשיקום ופיתוח הרובע היהודי" סיורי עששיות ייחודים ומרתקים, היורדים אל מתחת לפני האדמה ב'ירושלים של מטה' ועולה למגדלים ולחומות של 'ירושלים של מעלה'.

 

הסיור ימשך כשלוש שעות, יתחיל בכניסה לגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, משם ירדו המבקרים אל תעלת הניקוז של ירושלים בימי הבית השני ובליווי עששיות יפסעו בדרכם של מגיני ירושלים הקדומים, יצעדו אל הרחוב ההרודיאני שבגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, ויתפעלו מעוצמתו של הכותל הדרומי, ידליקו נרות חנוכה ויתכבדו בסופגניה. בהמשך יטפסו המבקרים אל מרומי "המגדל הצלבני" וימשיכו לפסוע עם עששיות לאורך חומות העיר. הסיור יסתיים בביקור בתערוכה המרגשת "לגעת ברגע" שנפתחה לקראת חגיגות יובל ה-50 שנה לירושלים, המתעדת את שחרור ירושלים ב1967.

 

צילום: יעל הרמן

הסיור יתקיים בימים חמישי שני ושלישי (14,18,19/12/17), בשעות: 20:30, 17:00 בעברית בלבד.

עלות: 60 ₪ למבוגר, 30 ₪ לילד.

 

"נר איש וביתו" – סיור חנוכיות בבתי הרובע היהודי של אז ושל היום

סיור חוויתי ומרגש במיוחד, בו ייכנסו המבקרים אל בתיהם של תושבי הרובע היהודי, ויחוו מקרוב את אווירת החג ברובע.

 

הסיור יתחיל ברחבת בית כנסת החורבה, ממנה נעלה אל תצפית 360 מעלות, הייחודית והמרשימה בגג בית כנסת, על ירושלים. משם נמשיך להדלקת נרות ולהיכרות בלתי אמצעית לסיפור משפחתי מרתק בביתה של אחת ממשפחות הרובע היהודי. הסיור ימשיך אל מעמקי האדמה, אל בתים נוספים ברובע היהודי – בתי הפאר של ירושלים מימי הבית השני,  ברובע ההרודיאני. במהלך הסיור נעבור דרך שרידי החומות החשמונאיות שבקרדו הסגור, שם נדליק נרות חנוכה בשיר וזמר ונתכבד בסופגניה.

 

הסיור יימשך כשלוש שעות, ויצא מהכניסה לגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון. בימים חמישי שני ושלישי (14,18,19/12/17), בשעה 19:00 בעברית בלבד.

 

עלות: 60 ₪ למבוגר, 30 ₪ לילד.

הרפתקה ומסתורין בבתי הכנהנים – פעילות לילדים רובע ההרודיאני

 

הרפתקה ומסתורין בבתים מימי הבית שני, הורים וילדים בסיור בלשי. מחפשים אחר הכד והמנורה האבודה, בסמטאות חשוכות, בין בתי העשירים מימי בית המקדש השני. לכשתמצאו את המטמון והאבדות , נקח אתכם למטבח הכהנים
לקישוט סופגניות.

 

5 סבבים, עברית בלבד: 10:30, 12:00, 13:30, 15:00, 16:00.

במהלך החג אתרי התיירות ברובע ייפעלו במתכונות חגיגית, ובעלות של 10 ₪ בלבד לאדם לאתר, או 140 ₪ לכרטיס משפחתי. המחיר כולל את הפעילות לילדים בהרודיאני ואת ההדרכות המתוגברות בחורבה ובמרכז דודיסון – כדאי להקדים ולהרשם מראש באתר החברה!

 

ניתן להזמין כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט של החברה לפיתוח הרובע בכתובת www.rova-yehudi.org.il ,או במוקד התיירות בטלפון4987*