כותרות אחרונות
Search

ביקור רשמי ראשון בישראל של מושלת מחוז אונטריו קנדה הגב' קטלין וויין

ביקור רשמי ראשון למושלת מחוז אונטריו, קנדה

המושלת מלווה משלחת עסקית ואקדמית שתתמקד בנושאי מדעי החיים ויזמות טכנולוגית

הגברת קטלין וויין, מושלת מחוז אונטריו, קנדה, הגיעה הבוקר לביקור רשמי וראשון  בישראל שיימשך שבוע ימים במהלכו תחתום על מספר הסכמים לעידוד  שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות לסקטור הטכנולוגי האקדמי ותקשורת המידע באונטריו קנדה. המושלת תבקר בין השאר בתל אביב, ירושלים וחיפה ותיפגש עם נציגי ממשלה, חברות ובכירים מהמגזר העסקי. הביקור יתמקד בסקטורים של מדעי החיים, ICT, אקדמיה ויזמות טכנולוגית. 

"למחוז אונטריו מגזר פיננסי חזק, כוח עבודה מוכשר עלויות עסקיות מהנמוכות ביותר ב-G7, אונטריו אזור אידאלי להשקעות, ייזום שיתופי פעולה והקמת עסקים. המשימה הראשונה שלי בישראל הינה להוביל שותפויות והתקשרויות עסקיות חדשות במטרה ליצור הזדמנויות צמיחה ועידוד הקמתם של עסקים חדשים שייצרו מקומות עבודה באונטריו כמו גם בישראל" כך ציינה המושלת וויין.

המושלת עומדת בראש משלחת עסקית המורכבת מ-130 נציגים מתחום המחקר, טכנולוגיה, עסקים ומוסדות אקדמאיים. נציגי המשלחת יחתמו במסגרת הביקור על הסכמים חדשים לפיתוח פרויקטים טכנולוגיים חדשניים. עוד נציגי ממשל בכירים המגיעים במסגרת ביקור רשמי זה, שר המחקר והחדשנות של אונטריו מר ריזה מורידי, שר הבריאות של אונטריו ד"ר אריק הוסקינס ועוזר השר לענייני אזרחות והגירה ומסחר בינלאומי מונטה קוינטר.

עוד מציינת המושלת כי "ישראל היא אחת מכלכלות החדשנות המובילות בעולם, מה שהופך אותה לשוק מועדף בתחומי הכלכלה והמחקר. בשנת 2015 נאמד המאזן המסחרי בין אונטריו לישראל על למעלה מ -900 מיליון דולר, מה שהופך את ישראל לאחת משותפות הסחר הגדולות של אונטריו במזרח התיכון".

primier 1

הגברת קטלין וויין, מושלת מחוז אונטריו, קנדה

הסביבה העסקית של אונטריו מובילה בשנים האחרונות  עידוד השקעות בינלאומי פיתוח מסחרי גלובלי והשקעה בטכנולוגיות ונחשבת לאזור מפתח בצפון אמריקה להשקעה ליזמות חדשנות ומסחר. לאונטריו הסכם סחר חופשי עם ארה"ב המאפשרת גישה ישירה לשווקי צפון אמריקה (NAFTA), כוח עבודה רב-תרבותי; הליכי רגולציה מזורזים, סביבת השקעות בסיכון נמוך; עלויות עסקיות תחרותיות ואיכות חיים. בין החברות שפועלות כיום באונטריו תוך כדי השקעות  של מיליארדי דולרים נמצאות: הונדה, אמדוקס, אלקטל-לוסנט, AXA, דופונט, MDS, סאנופי פסטר, GSK, טבע, IBM, ו- Dell. אונטריו מונה 13.8 מיליון אזרחים (הגדולה בקנדה), מייצרת 37% מהתמ"ג של קנדה, ומתגאה בתמ"ג מוטה יצוא גדול יותר מבלגיה, שוויץ או כל מדינה סקנדינבית אחרת.