כותרות אחרונות
Search

בדיקת 'Verifi®' לאיתור הפרעות כרומוזומליות בעובר "עושה עלייה" לישראל

הבדיקה שעד כה נשלחה למעבדה בארה"ב,  תבוצע מעתה במעבדה גנטית בקצרין GGA ישראל

כשלוש שנים לאחר שהשיקה חברת אונקוטסט טבע את בדיקת 'Verifi® בישראל-מודיעה החברה כי מעתה יבוצעו הבדיקות במעבדה גנטית בקצרין GGA המשמעות הינה קיצור ההמתנה לתוצאות הבדיקה והוזלה עתידית של הבדיקה

ביולי 2013 השיקה אונקוטסט טבע, את בדיקת ®verifi בישראל – בדיקת דם לא פולשנית המאפשרת לאתר בוודאות גבוהה תסמונת דאון והפרעות כרומוזומליות נוספות בעובר, כבר משבוע ה-10 להיריון. הבדיקה מתאימה גם להריון תאומים, ולהריונות מתרומת ביציות ופונדקאות.

בדיקת ®verifi מזהה תסמונות כרומוזומליות נוספות כגון טריזומיה 18 (תסמונת אדוארדס), טריזומיה 13 (תסמונת פטאו) וכן הפרעות בכרומוזומי המין (כגון תסמונת טרנר, תסמונת קלייפלטר, ועוד). הפאנל המורחב של בדיקת verifi® בהריון יחיד, מגלה תסמונות גנטיות נוספות הנובעות מחסר תת-מיקרוסקופי (כגון תסמונת velocardiofacial) המתגלות בדרך כלל רק באמצעות בדיקת הצ'יפ הגנטי במי שפיר. וכן, שתי טריזומיות הקשורות עם סיכון מוגבר להפלה: טריזומיה 9, טריזומיה 16.

verifi 1

כיוון שבדיקת Verifi® סורקת את המספר הגדול ביותר של מקטעי DNA (כ- 40% יותר בהשוואה לכל בדיקה אחרת מסוגה), ניתן להגיע באמצעותה לדיוק מרבי ולשיעור הכשל הטכני הנמוך ביותר בהשוואה לכל בדיקה אחרת מתחרה (כ- 0.1% בלבד) בהשוואה לשיעורי כישלון של בדיקות אחרות (3% – 6%).

בארץ נערכו כבר יותר מ- 10,000 בדיקות לאבחון לא-פולשני של הפרעות כרומוזומליות, וכמחציתן (כ- 6500) באמצעות בדיקת Verifi®. באופן זה זוהו עשרות רבות של הריונות עם הפרעה כרומוזומלית שאושרו לאחר מכן בבדיקה אבחנתית בעובר (סיסי שליה או מי שפיר). מאידך, מטופלות רבות הצליחו להימנע מדיקור מי שפיר מיותר.

האפשרות החדשה להביא את הבדיקה ארצה פירושה שהזמן לקבלת תוצאה יתקצר משמעותית וכן יאפשר בעתיד הוזלה של העלות למטופלת.