כותרות אחרונות
Search

ארבע שנות מאסר נגזרו על יועץ מס שהתחזה לרואה חשבון והפיץ חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ- 81,000,000 ₪

 בית משפט השלום בתל אביב גזר היום 48 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך של 300,000 ₪ על יועץ מס, שהורשע לאחרונה במסגרת הסדר טיעון, בין היתר, בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, והתחזות לעו"ד ורואה חשבון מבלי שהיה לו רישיון לעסוק במקצוע. התיק נוהל ע"י עו"ד שירן באדי ועו"ד אפרת מויאל קיטייניק מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס וע"י תובע של משטרת ישראל (חטיבת התביעות להב 433).

על פי כתב האישום המתוקן,  יועץ מס במקצועו, הציג עצמו בפני לקוחותיו ורשויות המדינה כעו"ד או לחילופין, כרואה חשבון ושותף במשרדו של רואה החשבון טל דיל, זאת ללא ידיעתו והסכמתו. כמו כן, בין השנים 2013-2011, הפיץ הנאשם לפחות 1,170 חשבוניות מס פיקטיביות ל-57 חברות ועוסקים שונים בסכום כולל של כ- 81,000,000 ₪, שהמע"מ בגינן עומד על כ- 11,000,000 ₪. לצורך פעילות זו השתמש הנאשם בפרטיהם של לפחות 150 חברות ועוסקים אחרים ללא ידיעתם והסכמתם.

את החשבוניות שערך בתוכנת מחשב מכר הנאשם תמורת עמלה או אחוז מסוים מהסכום הנקוב בהן במטרה לסייע למקבלי החשבוניות להתחמק מתשלום מס וכן, לא כלל בדוחות המע"מ שהגיש את הרווחים אותם צבר כתוצאה מפעילות זו. גם לאחר שנחקר בפעם הראשונה, והמחשב בו ביצע את העבירות הוחרם, המשיך הנאשם להפיץ חשבוניות פיקטיביות בעזרת מחשב נוסף בו התקין תכנה ייעודית לצורך זה.

כתב האישום הוגש לאחר חקירה מורכבת ורחבת היקף, שכינויה "הפרח בגני", והתנהלה על ידי צוות חקירה משותף לחקירות מכס ומע"מ תל- אביב, ביטוח לאומי ומשטרת ישראל (להב 433 יאל"כ)