כותרות אחרונות
Search

אמזון עם הפנים לסטארט-אפים בישראל

בעקבות ה-    Pop-up Lofts שלה בסן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון וברלין, הביאה אמזון דרך חטיבת מחשוב הענן  AWS שלה, הכנסות של יותר מ- 7 מיליארד דולר בשנת 2015.עכשיו מבקשת אמזון להביא את הקונספט גם לתל אביב והוא יופעל כאן בישראל עד 21 במארס.

הרעיון הוא להקים למשך 3 שבועות מרכז ומרחבי עבודה עבור מפתחים, יזמים, סטודנטים, לקוחות ומי שמעוניינים לעבוד עם AWS ולקבל מידע נוסף עליה. לעומת מיקומים מודרניים בערים האחרות בעולם, הלופט התל אביבי ממוקם ב"בית המידות" ברחוב לילינבלום, ממש קרוב לזירת הסטארט אפים של שדרות רוטשילד; בנין ישן שאורגן וצויד במיטב התנאים וחיבורי אינטרנט מהירים עבור הסטארט אפיסטים הרבים שגודשים את המקום מיום פתיחתו ב- 1 במארס.

 

amzon 1

הראל יפהר, מנכ"ל AWS בישראל: "עם ריכוז גבוה של יזמים מוכשרים ושאפתנים, תל אביב היא מקום נהדר עבור הלופט שלנו.  חברות סטארט-אפ ולקוחות אחרים של  AWS בסביבה, ביקשו גישה ליותר משאבים טכניים ומומחיות מקומיים, כדי לסייע להם להמשיך לצמוח ולהצליח".

כדי לשמוע יותר על כך, קיימה אמזון מפגש עיתונאים עם נציגים משלושה סטארט-אפים הנמנים על לקוחותיה, ממוקמים בישראל ופועלים ברחבי הגלובוס: Get (גט טקסי), אינראקטיב – בתחום הפרסום, וארניקס – בתחום הביטוח והפיננסים.

amazon 2

רז בכר, מנהל פיתוח עסקי לסטארט-אפים ב- AWS לאזור EMEA (אירופה, מזרח תיכון ואפריקה): "אני מביא ידע מישראל לאזור  כולו, ומסייע לסטארט אפים לקבל כלים ראשונים בעולם היזמות ובעולם הפיתוח הטכנולוגי".

amazon 3

רוי מור מארניקס: "אנו עוסקים בתחום של חיזוי אנליטי. עוזרים למוסדות פיננסיים, ובעיקר חברות ביטוח ובנקים, וגורמים להם לתמחר את המוצרים הפיננסיים שלהם בהתאם למה שהם רוצים לעשות. אנו מביאים את ה- FinTech (טכנולוגיה פיננסית) לתעשייה מורכבת, שמרנית, וותיקה, לא פשוטה אך מאתגרת זאת".

amazon 4

עמי העליון מחברת Get: גט טקסי הוקמה ב- 2011, ושינתה את שמה ל- Get לאחר שנכנסה לעולמות נוספים כמו משלוחי שמפניה ברוסיה ומשלוחי פרחים בישראל היא בדרך להתרחבות ולפעילויות נוספות.

amazon 5

גל אביב, מנהל פיתוח בחברת אינראקטיב העוסקת ב- AdTech (טכנולוגיית פרסום): "החברה מבצעת אופטיציזציה בין המודעות לבין שטחי הפרסום, בשיטה של בורסה. אחד האתגרים  שלנו הוא ההתמודדות עם עשרות מיליוני טרנזקציות לדקה, והצורך לספק את השירות במהירות אדירה".

AWS_Logo

רז בכר אמזון שואל את חברי הפאנל: מהי חדשנות אצלכם? איך אתם מעודדים חדשנות?

רוי מור, ארניקס: "החדשנות אצלנו מחולקת להמשך פיתוח האלגוריתם המתוחכם שלנו, ובנושא תשתיות המחשוב דרך ענן אמזון. המידע גדל בצורה מעריכית, ואמזון מסייעים לנו כאן בגידול. הפיתוח שלנו משתמש בענן לכל הדברים החשובים.  אנו מחוברים לסביבה של הלקוח, מתחזקים אותה עבורו, ומסייעים לו".

עמי העליון, גט: "כשיצאנו לדרך, העניין של הזמנת מונית בלחיצת כפתור היה חדשני. בשוק הישראלי הרגישו את השינוי הזה ואת החדשנות בצורה מהירה. בסביבה דינמית כמו שלנו עם התחרות בעולם הגלובלי, חדשנות היא שם המשחק. אנו נמצאים בעידן שאנו רוצים להביא עוד ועוד דברים חדשים. באפריל 2015 החלטנו לחדש בעוד תחומים ולא רק מוניות. רצינו להשמיש בלחיצת כפתור מגוון רחב של אפשרויות פרימיום מעבר להזמנת מוניות, כמו משלוחי שוקולד ליום האהבה או מבצעים של ג'ילט. החדשנות שלנו באה לידי ביטוי בכל התחומים, והטכנולוגיה מאפשרת לנו לגוון בתחומים הללו".

גל אביב, אינראקטיב: "יש צד של חדשנות במוצרים, ויש צד חשוב  גם בתחום המו"פ. האתגר הוא איך נותנים ללקוחות הצעות על דברים שהם לא חשבו עליהם. נראה קל להגיד את זה כאשר מאחורי הקלעים יש טכנולוגיות מורכבות וחדשניות".

הראל יפהר, מנכ"ל AWS בישראל: "רוב הזמן אני פוגש בחוץ לקוחות, וזה מה שאני שומע מהם על איך נולד סטארט אפ: מתקבצת חבורה של אנשים, הם יוצאים לדרך ומתחילים לפתח. צריך להפוך את הרעיון למעשה. יש המון הנחות יסוד בדרך על מה רוצים לעשות ואיך רוצים לעשות. בעולם הישן, אם קנית ציוד – אין לך מה לעשות אם החברה נסגרה או שינית מודל. בעולם הענן, אם עשית שינוי אתה יכול לשנות את מערך המחשוב שלך בלחיצת כפתור. בעולם הענן האפשרות שלך להיות אלסטי ולגדול היא כמעט אוטומטית. לא צריך לתכנן את זה. בנוסף, קצב החדשנות שאנו מוציאים ומציעים לשוק, מאפשר לסטארט אפים לגדול מהר, ולעסוק בפנייה שלהם לשווקים. אם הם יתחילו לעסוק גם בשרתים ואחסון, זה יסיט את תשומת הלב שלהם מן העיקר".

הראל יפהר מציג נקודה נוספת: "אנו מדברים הרבה על סטארט אפים, אך אנו פועלים גם עם לקוחות גדולים. ארגונים גדולים רוצים ללמוד מסטארט אפים איך להיות חדשניים. למשל, AirBNB – בכל לילה הם מתאמים לינות של עשרות אלפי אנשים ברחבי עולם, למרות שאין להם אף חדר מלון. תחשבו על תעשיית בתי המלון שצריכה להשקיע כסף רב בהקמת ותפעול כל מלון. פתאום באה חברה בלי אף חדר. לכן גם הארגונים הגדולים רוצים ללמוד מן הסטארט אפים, ולהכיר את צורת החשיבה שלהם".

AWS_Logo

רז בכר שואל את חברי הפאנל: איך עוזרות לכם הטכנולוגיות של אמזון?

רוי מור, ארניקס: "יש דבר שנקרא "תכנון יכולות וקיבולת", ובעולם המחשוב זה משהו מאתגר מאוד. לקוחות שלנו בתחומי פיננסים וביטוח צריכים לתכנן כמה שנים קדימה בהיבט של כמה תשתיות הם יצטרכו. זה אתגר. איני יודע לענות ללקוחות שלי על כך, אך מחשוב ענן מאפשר לגדול לפי הצרכים. לא צריך לתכנן קיבולות ויכולות; עם הענן. – כשצריך משאבי מחשוב יש לך אותם. במקביל אפשר גם לקטון ללא עלויות עם הענן, ומשלמים רק עבור מה שמשתמשים בו, כמו חשמל ומים".

גל אביב, אינראקטיב: "החברה שלנו גדלה מעריכית, גם מבחינת היכולות הטכנולוגית לתמוך ברמה התעבורה, גם מבחינת היצע המוצרים והמגוון שלהם. עם AWS יש לנו יכולת ללכת קדימה.  אנו עובדים עם רמות עומס שמשתנות לאורך היום, ועם הענן יש לנו יכולת להגדיל משאבים בשעות מסוימות ביום".

עמי העליון, גט: "הרעיון של הענן הוא Time to Market. אין לנו צורך להפעיל מרכזי מחשבים בעולם. אי הצורך לתכנן כמה שרתים אני צריך בכל שעה, מאפשר לנו גמישות וזמינות, וכאשר יש יום גשום לא מתוכנן והדרישה לשירות שלנו עולה בצורה חדה, אפשר לענות בלחיצת כפתור לעלייה החדה בצריכה. עם הענן אנו חוסכים חומרה מיותרת ותמיכה. הגמישות והיכולת לגדול מעריכית בהיבט של שעות עומס ביום או בלילה – אלה לא סיסמאות".

רוי מור, ארניקס: "הארגון שלנו מספק שירותים לתעשיית הפיננסים ואנו ארגון גלובלי שפועל 24/7. היכולת להגיב בצורה טובה ומהירה באמצעות ענן אמזון, הצלחנו שיהיה לנו ארגון זמין תמיד, שיכול להגיב במהירות. בתעשייה שלנו יש עניין רב באבטחת מידע. איך זה המינוף של שירותי ענן מאפשר ללקוחות שלנו להיות רגועים. אמזון היא תשתית מוסמכת בהיבטי אבטחה, ולנו יש תוכנה מוסמכת. ביחד אנו נותנים פתרון ברמת הארגון. האבטחה היא אתגר גדול, ובאמצעות הענן ואמזון בפרט אנו מצליחים לתת את השירות"……… "נושא חשוב נוסף עבורנו הוא רגולציה, בה יש שינוי ממדינה למדינה. גם כאן אנו נעזרים בשירות ענן להתמודד עם רגולציה. יש לנו מערכת תומכת מצד אמזון, לאו דווקא טכנולוגית אלא ברמת רגולציה".

הראל יפהר מוסיף בעניין זה: "יותר ויותר ארגונים מאמצים את הענן בשנה וחצי האחרונות, כי העלויות של הרכישה והתחזוקה של דאטה סנטר (מרכז מחשבים) גבוהות מאוד. ארגון כמו בנק נבדל מהמתחרים בשירות שהוא נותן לקוחות, והבנקים רוצים לתת ללקוחות אפליקציות לביצוע עצמי של פעילויות ודברים חדשים. הם פחות רוצים לעסוק בשרתים ובמחשוב"……."תחום הפיננסים מאוד שמרני, ובנוסף יש בו גם הרבה רגולציה. אך עדיין יש כאן התפתחויות. ארגונים עושים בחינת מצב. מה שנכון להעביר לענן – הם מעבירים לענן, אך מה שלא – הם משאירים בארגון. תמיד יהיו יישומים שנכון יותר להעבירם לענן, ויישומים אחרים שטוב להשאיר בארגון".

AWS_Logo

לאמזון יש 12 אזורי זמינות בעולם – מרכזי מחשבים ענקיים באמצעותם החברה מספקת את שירותי מחשוב הענן שלה. הראל יפהר נשאל, האם יש כוונה להעלות את ישראל על המפה באמזון ולהקים גם בישראל מרכז זמינות כזה.

הראל יפהר: "פתחנו את המשרד בישראל לפני שנתיים וחודשיים, ומאז הצוות של אמזון ווב סרוויסס גדל משמעותית, אמזון רכשה את מפתחת טכנולוגיית השבבים אנפורנה לאבס, ויש לנו בארץ פעילויות פיתוח בנושאי רחפנים ומצלמות. גם כרגע אנו מגייסים אנשים לפעילויות השונות. מפתיחת משרד עם איש אחד לפני שנתיים, יש לנו היום בישראל ארבע פעילויות שונות שהולכות וגדלות. אנו משקיעים בשוק הישראלי, וככל שאמזון נחשפת יותר לכישרונות בישראל וללקוחות הישראלים, כך גדל התיאבון. כפי שאמזון רכשה את אנפורנה לאבס, באותה מידה אמזון מסתכלת עוד על השוק הישראלי ואנו עם הרדאר פתוח. לגבי הסיכוי להקמת מרכז מחשבים גדול (דאטה סנטר) בישראל. הרבה לקוחות אומרים לנו שהם רוצים דווקא פריסה גלובלית, מפני שהם משרתים את העולם. אנו אוספים מידע מלקוחות ושוקלים את הנושא באופן רציף. נכון לרגע זה, עדיין לא".