כותרות אחרונות
Search

אלעד צרפתי, מנכל חטיבת האפטר מרקט במובילאיי: "מובילאיי תיקח חלק משמעותי בתיכנון העיר החכמה העתידית בישראל"

אלעד צרפתי, מנכל חטיבת האפטר מרקט במובילאיי , במסגרת פאנל תחבורה בכנס סביבה 2015 שהתקיים אחר הצהריים :

מובילאיי תיקח חלק משמעותי בתיכנון העיר החכמה העתידית בישראל ויישומו בעתיד הרחוק יותר הרכב האוטונומי ינהג במקומנו ונשתמש הרבה ב MS

"מובילאיי תיקח חלק משמעותי בתכנון העיר החכמה בישראל ויישומו. בעיר החכמה צפוי להשתנות אופן השימוש בתחבורה, הזמן שאנחנו מבלים על הכביש יצטמצם משמעותית, כך גם זיהום האוויר ותאונות הדרכים. בעתיד הרחוק יותר הרכב האוטונומי ינהג במקומנו ונשתמש הרבה יותר ב-לmobilityi sharing ", כך אמר היום אלעד צרפתי, מנכ"ל חטיבת האפטרמרקט, מובילאיי ישראל, במסגרת כנס סביבה 2015.

צרפתי הוסיף כי כיום, כמעט בכל עיר בעולם אנחנו מוצאים את עצמנו עומדים בפקקים. העיר החכמה תראה אחרת לחלוטין. לראייה, לאחרונה חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם משרד התחבורה האמריקני במסגרתו נעמיד לרשותם את הידע, הניסיון והיכולות של מובילאיי לטובת תכנון ושימוש נכון, יעיל וחסכוני, הן בפן הכלכלי והן בפן של איכות הסביבה.

mobilai 1

צרפתי התייחס לפעילות משרד התחבורה בנושא וציין כי משרד התחבורה הישראלי נערך לרכבים האוטונומיים- מהבחינה התכנונית, תשתיתית, פיתוחית, כלכלית ועוד. "אני לא חושב שהרכבים האוטונומיים יגרמו לעלייה של מספר הרכבים בכביש. להפך, כמות הרכבים תהיה פחותה בזכות הרכב האוטונומי, כיוון שיש אופציה שלא נרכוש  אותו כרכב פרטי, אלא נשכיר אותו לפי זמן. יכול להיות שיהיו מעין סלונים קטנים ניידים שנוכל להשכיר לפי זמן. הניצול של כלי הרכב עולה והיעילות שלהו גם. אני מעריך שזה יקרה ב-25 השנים הקרובות." הוסיף . לדבריו, משרד התחבורה מבין שצריך להיערך לשינוי באופן מהותי והשנים הקרובות יוקדשו לאיסוף מידע לצורך תיכנון  נכון של 20 השנים הקרובות.